تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3

به بهانۀ ولادت امام رضا ،امام مهربانی‌ها؛ قلب یک جهان به عشق تو می‌تپد

  • کد خبر : 1520
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
به بهانۀ ولادت امام رضا ،امام مهربانی‌ها؛ قلب یک جهان به عشق تو می‌تپد
در آسمان ابری دل من که هیچ چیز جز پنجره‌ای برای پرواز کبوتران ندارد به ناگاه عطر نام تو (امام رضا ) می‌پیچد، آرام آرام با دلی سرشار از امید و قلبی آکنده از اضطراب عشقِ شمس‌الشموس و با چشمانی سرشار از شوقِ خواستن و دیدن، قدم برمی‌دارم به سوی جایی که همۀ عالم اشتیاق دیدارش را دارند.

در آسمان ابری دل من که هیچ چیز جز پنجره‌ای برای پرواز کبوتران ندارد به ناگاه عطر نام تو (امام رضا ) می‌پیچد، آرام آرام با دلی سرشار از امید و قلبی آکنده از اضطراب عشقِ شمس‌الشموس و با چشمانی سرشار از شوقِ خواستن و دیدن، قدم برمی‌دارم به سوی جایی که همۀ عالم اشتیاق دیدارش را دارند.

با خودم می‌گویم امام رضا جانم: دلم باب الجواد می‌خواهد که دروازۀ ورود به قلب توست، دلم پنجره فولادت را می‌خواهد که اگر اشک چشمانم امان بدهد،  دلم را  دو دستی تقدیمت کنم، دلم می‌خواهد وقتی به صحن و سرای پر از نقش و نگارت با آن آینه‌کاری‌های دلبرانه و ماهرانه می‌رسم زیارت‌نامه‌ات را بخوانم و با شوقی سرشار، صلوات خاصه‌ات را با هزار امید، کبوتروار زیر لب زمزمه کنم.

امام رضا جانم هر بار که به طوافت آمده‌ام سنگ‌فرش‌های حرمت شاهد بوده‌اند قدم به قدم عشقِ لبریز تو را حس کردم، تو زائرت را از هر نقطه و مکانی که باشد فرا‌ می‌خوانی اما گرما، کشش و جاذبۀ عرفانی و معنوی سرایت آن‌قدر زیاد است که همه محو توایم، بی‌آنکه حاجتی در خاطرمان مانده باشد در عین بسیارخواهی!رسیدن به درگاه تو آغاز همۀ خواستن‌های بشر است. رضا، شیرازی، طبرسی، صفوی و…دیگر خیابان نیستند کبوترانی‌اند که مرا به سوی تو و به شوق دیدن تو پرواز می‌دهند. صفای صحن‌های تو با اشک و لبخند تزیین شده است، می‌دانم، می‌دانم نام تو ابری است که می‌بارد بر سرزمین‌های خشکیده، بر کویر، بر هر کجای ناشناخته، بر گناهان ما، تا عشق تولدی دوباره بیابد و ما را به دروازۀ قرآن تو برساند.

نام تو امام رضا آیه‌ای است که به شفاعت پیوند خورده از ناامیدی تا امید، از نفرین به رضا، از زمین تا آسمان. خواستم بنویسم که تو هیچ کسِ دنیای منی اما خودم را در آستانۀ تو یافتم، در صحن کبوترانی که کربلا را به حرمت می‌آورند و بر آسمان گنبد طلایی تو رازهای سبز و فیروزه‌ای را به کویرِ دل ما می‌بخشند و خادمان حرمت بلند بلند در نقاره‌های زمردی تو می‌دمند تا خبر از دور و نزدیک شفاعت بدهند. وقتی چشمان مادری به اشک می‌شکند و یا دستان پدری رو به گنبدت بالا می‌رود و دختری و پسری تضرع می‌کنند به شفاعت خواسته‌های کوتاه و بلندشان، تو برمی‌خیزی و بر سرهای همه‌شان دست اجابت می‌کشی تا همواره قاصدک‌هایی باشیم که پیغام تو را در کوچه‌های زمین میهمان کنیم.

تو برمی‌خیزی و تمام ما را از حلقه بودن بر پنجره فولادت به ابرهایی بدل می‌سازی که در آسمان زندگی، به عشق باریدن را تا ابد تمرین کنند.چه زیباست که به خانه‌های ما سر می‌زنی و کودکان و پدران و مادران ما را دست می‌گیری، چه زیباست که متولد می‌شوی در دعاهای مردم از شالیزارهای شمالی تا گندمزارهای جنوبی، از کشتزارهای آفتابگردان غربی تا زمین‌های زعفرانی شرقی.

نام تو فراتر از مهربانی است و آوازۀ آن حتی به گوشواره‌های درختان گیلاس آن‌سوی زمین نیز رسیده است و سربازان گمنامی که در تاریکی هر شبِ دنیا رو به سوی تو آرام می‌گیرند و صبح با عطر گلاب تو، روز را می‌آغازند. تو ملجأ همۀ بی‌پناهانی آن‌جا که به هر زبانی می‌گویند: شاه پناهم بده خستۀ راه آمدم.لایق وصف تو که نیستم اما می‌دانم ای شاه خراسان چه بسیار که تو را یافته‌اند و چه بسیار که در جستجوی تواند.

  • نویسنده ، دکتر فرخ‌رو شهابی
لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=1520

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور