تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
0

برگزاری سمینار باستان شناسی ایران در جیرفت

  • کد خبر : 11155
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
برگزاری سمینار باستان شناسی ایران در جیرفت
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از برگزاری سمینار باستان شناسی ایران در اسفندماه سال جاری در جیرفت خبر داد .

سعید شاهرخی ظهر امروز در شست خبری و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی سعی دارد در سال جاری به سمت‌ تعامل با سایر حوزه‌های تخصصی مرتبط با خود حرکت کند که در این راه نزدیک‌ترین مجموعه تخصصی، اتاق بازرگانی است که امیدوارم همکاری و همیاری مناسبی با این نهاد در استان کرمان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مقدمه این همیاری، افتتاح شورای توسعه گردشگری با همکاری اتاق بازرگانی بود که به نوعی مجموعه‌ای باتجربه است و دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: نتیجه این همراهی با اتاق بازرگانی، برگزاری سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای کشوری توسط میراث فرهنگی با همکاری اتاق بازرگانی است که در نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: دوره اول این جشنواره در استان یزد و دوره دوم نیز در استان قزوین و برگزار شد که کرمان میزبان سومین جشنواره خواهد بود، استان‌های کرمان و فارس داوطلب برگزاری این جشنواره شدند و در این رقابت که ارزیابی آن بر اساس ۲۵ شاخص مانند نیروی انسانی، اعتبارات خصوصی، اصحاب رسانه و اطلاع رسانی بود، کرمان انتخاب شد.

وی در ادامه ابراز کرد: کلیه مفاخر و فعالین هنری، علمی و رسانه‌ای و موسیقی در ۲۵ شهرستان و مرکز استان برای معرفی ظرفیت‌های استان کرمان تا زمان برگزاری اختتامیه اجرا خواهند داشت.

شاهرخی با اشاره به این که جشنواره‌ رودیکردی متفاوت به هنر و رسانه‌ خواهد داشت، تصریح کرد: مردم کرمان خواهان شاد زیستن هستند، برگزاری این جشنواره قدمی در این مسیر است و ما در این راه فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشتم و حضور اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند.

وی در ادامه در خصوص دیگر رویدادهای حوزه میراث فرهنگی در سال اجاری ابراز کرد: کنگره ملی معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسی ایران در اسفندماه سال جاری در جیرفت، رویداد کتبیه سرباز همزمان با سالگرد سردار سلیمانی، رویداد میراث ناملموس در خصوص ورزش چوگان، برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میراث فرهنگی از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد و انتقال ۴ هزار اثر از عناصر تاریخی استان کرمان از موزه ملی به موزه‌های استان کرمان مانند باغ موزه هرندی از جمله مهم‌ترین برنامه میرات فرهنگی در سال جاری خواهند بود.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=11155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور