تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0
ذبیح الله اعظمی:

منافع سد جیرفت برای همه جنوب است / لزوم همراهی شکرالهی در جلوگیری از انتقال آب هلیل

  • کد خبر : 8824
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
منافع سد جیرفت برای همه جنوب است / لزوم همراهی شکرالهی در جلوگیری از انتقال آب هلیل
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت : بنا به اطلاعات نقشه های سفره های آب زیرزمینی که محرمانه است و نمی توان منتشر کرد، اگر سد جیرفت نبود همه چاه های رودبار خشک شده بود چون آب سد تا جازموریان می رود، بنابراین سد جیرفت بیشترین منافع اش برای مردم ۵ شهرستان جنوبی است.

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن مردم شهرستانهای جنوبی گفت: برخی می گویند حقابه ما را از سد جیرفت رها نمی کنند، اما بنا به اطلاعات نقشه های سفره های آب زیرزمینی که محرمانه است و نمی توان منتشر کرد، اگر سد جیرفت نبود همه چاه های رودبار خشک شده بود چون آب سد تا جازموریان می رود، بنابراین سد جیرفت بیشترین منافع اش برای مردم ۵ شهرستان جنوبی است. بر این اساس من انتظار دارم آقای شکراللهی نماینده ۵ شهرستان جنوبی در زمینه جلوگیری از انتقال آب سرشاخه هلیل رود بیشتر با من همراهی کند.

نماینده مردم‌جیرفت و عنبرآباد در مجلس شامگاه سه شنبه دهم مردادماه در نشست خبری خود در آستانه روز خبرنگار با بیان اینکه هرگز اجازه انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود را نمی دهیم، گفت: بعنوان صدای مردم با جدیت پیگیر این موضوع هستم و نامه هایی به سران قوا و شورای امنیت مبنی بر ایجاد تنش اجتماعی در نتیجه انتقال آب، داده ام.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در ادامه با خطاب قرار دادن مردم شهرستانهای جنوبی گفت: برخی می گویند حقابه ما را از سد جیرفت رها نمی کنند، اما بنا به اطلاعات نقشه های سفره های آب زیرزمینی که محرمانه است و نمی توان منتشر کرد، اگر سد جیرفت نبود همه چاه های رودبار خشک شده بود چون آب سد تا جازموریان می رود، بنابراین سد جیرفت بیشترین منافع اش برای مردم ۵ شهرستان جنوبی است.

اعظمی خاطرنشان‌کرد: سد جیرفت به دلیل تقویت سفره های آبهای زیرزمینی برای هشت شهرستان جنوبی یک نعمت است، به همین دلیل بهترین سفره های آب زیرزمینی و بهترین آب را  در رودبار و یک بخشی در کهنوج وجود دارد.‌ وی در ادامه عنوان کرد: ضعیف بودن سفره‌های آب زیرزمینی فاریاب به دلیل لین است که سد جیرفت آن‌منطقه را پوشش نمی دهد.

نماینده مردم‌جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: بر این اساس من انتظار دارم آقای شکراللهی نماینده ۵ شهرستان جنوبی در زمینه جلوگیری از انتقال آب سرشاخه هلیل رود بیشتر با من همراهی کند.

اعظمی با بیان اینکه در بحث انتقال آب سرشاخه های هلیل رود، عدد و رقمی که میگویم دقیق است، گفت: در دیداری که با استاندار داشتم، گفتم، قطر لوله های انتقال آب، هزار و ششصد میلیمتر است یعنی یک و شش دهم متر، به طوری که تویوتا از داخل لوله ها عبور می کند. استاندار این گفته را اغراق آمیز عنوان کرد، اما حقیقتا قطر لوله های خیلی زیاد است.

اعظمی گفت: البته طبق قانون توزیع عادلانه آب، ما نمی توانیم جلوی تامین آب شرب رابر را بگیریم اما آب شرب رابر چقدر است؛ یکصد لیتر بر ثانیه. وی افزود: معدن درآلو هم که یک سر قضیه است و برای اشتغال و مربوط به حوزه رابر است که البته حق ندارند ببرند اما اگر خواستند آب برای معدن ببرند ما هم می گوییم به همان میزان باید آب برای ساردوییه هم انتقال یابد که اینها جای بحث دارد و باید با استاندار صحبت کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد عنوان کرد: حتی اگر انتقال آب به معدن درآلو هم حساب شود نهایت می شود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه اما این لوله های انتقال آب هزار و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب منتقل می کند، پس هزار لیتر آب را میخواهند کجا ببرند. وی تصریح کرد: استاندار بعد از صحبت های ما عنوان کردند که آبی به شمال کرمان منتقل نمی شود.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=8824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور