تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

قطعه هنرمندان، حلقه مفقوده آرامستان شهر جیرفت

  • کد خبر : 1677
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
قطعه هنرمندان، حلقه مفقوده آرامستان شهر جیرفت
۲۱ تیرماه که پیکر بی جان هنرمند عزیز و ارزشمند شهرمان زنده یاد طالب خالصی در گوشه ای از آرامستان جیرفت آرام گرفت با خودم گفتم راستی نسل های بعد چطور می دانند که این مرد طی سی و پنج شش سال عمر کاری اش چه اندازه فعالیت فرهنگی، قرآنی؛ هنری و... در این شهر انجام داده است؟

در اکثر شهرهای بزرگ و حتی کوچک به جهت پاسداشت حرمت فرهیختگان هنری و در راستای حفظ ارزش های تاریخی و فرهنگی منطقه شان، قطعه ای را در آرامستان هایشان برای چهره هایی که عمر خود را مصروف امور فرهنگی و هنری آن شهر کرده اند را در نظر گرفته اند، اما ظاهرا در شهر ما، جیرفت این مهم ( قطعه هنرمندان ) محلی از اعراب نداشته و به ورطه فراموشی سپرده شده است!

چند سال پیش در مراسمی که به مناسبتی در سالن شهید مداحی پور برگزار شد و نگارنده این سطور هم مجری آن آیین بود خطاب به آقایان احمد امینی روش فرماندار و امان ا… مختاری شهردار وقت که مدعو جلسه بودند عرض کردم، مسئولان بزرگوار برای زندگی هنرمندان این شهر کاری انجام نداند، اطلاع موثق دارم اکثرشان فاقد منزل؛ خودرو و امکانات اولیه زندگی هستند! ولی مناعت طبع شان اجازه نمی دهد دم برآورند، حداقل امشب و در این مراسم قول بدهید یک مطالبه این قشر را برای بعد از مرگشان برآورده کنید و قطعه ای به نام قطعه هنرمندان در بهشت زهرا جانمایی کنید تا هریک در گوشه ای مثل زندگی شان غریبانه به ورطه فراموشی نروند!

آن شب قول دادند و البته با لبخند که نمی دانم به شوخی یا جدی بود، گفتند در آرامستان جدید قطعه ای برای هنرمندان در نظر گرفته ایم که متاسفانه آرامستان جدید هم راه نیفتاد! 

 ۲۱ تیرماه که پیکر بی جان هنرمند عزیز و ارزشمند شهرمان زنده یاد طالب خالصی  در گوشه ای از آرامستان جیرفت آرام گرفت با خودم گفتم راستی نسل های بعد چطور می دانند که این مرد طی سی و پنج شش سال عمر کاری اش چه اندازه فعالیت فرهنگی، قرآنی؛ هنری و… در این شهر انجام داده است؟

!راستی قبر مرحوم احمد نادری شاعر خوش قریحه شهرمان، مجید معناصری قاری و هنرمند عرصه موسیقی، نبی ا… ملایی نویسنده و کارگردان تاتر، احمد افشاری نوازنده چیره دست انجمن موسیقی، محمد یزدی نژاد هنرمند تاتر ، حسن یزدی نژادمعلم هنر و خوشنویس، علی مختاری خبرنگار، روزنامه نگار و اولین فریادگرهلیل فاطمه اشرفی نویسنده ، کارگردان و داور جشنواره های هنری دانش آموزان و… کجای بهشت زهرای جیرفت است ؟!

ما که با بسیاری شان هم نسل یا محشور بودیم بعید است در این همه انبوه قبر پیدایشان کنیم چه رسد به نسل های آینده!انتظار می رود مدیریت جدید شهری در شورای شهر و شهردار آینده جیرفت هر بزرگواری که انتخاب می شود این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند که کوچکترین توقع هنرمندان، اصحاب قلم و فرهنگ شهر است که علیرغم تمام ناملایمات و بی مهری هایی که می بینند باز هم به عشق شهرشان و مردم نجیب شهرشان همواره پای کار و در تلاشند.

البته پیگری های به جد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان می تواند در تحقق این مطالبه موثر باشد.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=1677

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور