تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1
حجت الاسلام‌حسین فضیلتی نیا

در ایام انتخابات مراقب آبروی یکدیگر باشیم

  • کد خبر : 8818
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
در ایام انتخابات مراقب آبروی یکدیگر باشیم
امام جمعه موقت عنبرآباد گفت : متاسفانه گاهی دیده می شود در جامعه اسلامی خصوصا ایام انتخابات حرمت و آبروی اشخاص حفظ نمی شود و با سادگی ابروی مسلمانی را می برند و هیچ توجهی به عقاب دنیوی و اخروی آن ندارند.

حجت الاسلام‌حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: از نظر اسلام حفظ جان، مال و آبروی مردم و حتی اندیشه آنان محترم است و ریختن آبروی مؤمن بسیار خطرناک و گناه بزرگی به شمار می رود به همین دلیل است که امام صادق (ع) در حدیثی، حرمت مؤمن را از حرمت کعبه بالاتر دانستند.

وی با بیان اینکه آبروی مؤمن به مثابه تمام سرمایه و اعتباری است که در طول زندگی با سختی آن را به دست آورده است گفت: متاسفانه گاهی دیده می شود در جامعه اسلامی خصوصا ایام انتخابات حرمت و آبروی اشخاص حفظ نمی شود و با سادگی ابروی مسلمانی را می برند و هیچ توجهی به عقاب دنیوی و اخروی آن ندارند.

ایشان عنوان کرد: از روایات چنین برداشت می شود که نه تنها نهی از غیبت کردن کافی نیست بلکه بر هر فردی لازم است که از برادران دینی خود دفاع کند و در حفظ آبروی وی بکوشد و انتقادها و عیب هایی را که به برادر دینی اش وارد می شود با توجیه صحیح و خداپسندانه دفع کند.

ایشان با اشاره ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: حمله اتمى آمریکا به هیروشیما و ناکازاکى‏ و کشتار ۲۲۰ هزار ژاپنى که بر سر رقابت با روسیه در کسب منافع سیطره بر ژاپن رخ داد نمونه ای از قساوت، شرارت و حق بشر آمریکایى است.

وی افزود: آمریکا براى سیطره سیاسى، اقتصادى، فرهنگى و نظامى خویش بر ایران، از هیچ جنایتى خوددارى ‏نمیکند.

ایشان کودتای صورتگرفته در نیجر را یک حرکت جدید مردمی در آفریقا دانست و گفت: این کودتا، پایان سلطه برتری آمریکا و فرانسه را در این کشور نشانه رفته است. حرکتی جدید که ارتش نیجر در کنار مردم، آن را تکمیل تر کرد.

فضیلتی نیا با اشاره به ۱۵ مرداد سالروز شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایى معاون عملیاتی نیرو هوایی ارتش و شهید خلبان حسین لشکرى گفت: شهید بابایی تمام وجود خود را وقف جبهه می‌کرد و چقدر راحت، از خیلی چیزها و زیبایی‌ها گذشت و همه اینها را فدای زیبایی دیگری کرد که برایش اصل بود و دیدیم که خدا هم چه زیبا شهادت را نصیب ایشان کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد با یادآوری ۱۷مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به دست عوامل آمریکا و نیروهای طالبان و روز خبرنگار گفت: واژه خبرنگار یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و از هیچ خطری نمی هراسند. حضرت امام در مورد نقش مطبوعات می فرمایند: نقش مطبوعات در کشورها منعکس کردن آرمان‏های ملت است.

وی با تشکر از هیآت مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام در عنبرآباد به خاطر برپایی عزاداری دهه اول و دوم محرم گفت: امسال با وجود پرحجمترین حملات، سراسر شهرها و روستاهای کشورمان، شاهد پررونقترین و پرشورترین سوگواریها برای سالار شهیدان(ع) در دهه اول محرّم بودیم.

وی افزود: دشمن در داخل و خارج با راه اندازی کمپین هایی همچون: “سیاه نپوشید”، “به حسینیه نروید”، “در هیئتها دیده نشوید و “نذری ندهید” به نام «تحریم محرم» پرده جدیدی از سناریوی خود برای ملت ایران پرده برداری کرد اما بحمدلله نتوانستند خدشه ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند چرا که ملت ایران ملت امام حسین علیه السلام است

وی گفت: جا دارد از هوشمندی و بصیرت مبلغان محترم و ذاکران و مداحان عزیز و هیأتهای امنا و دستاندرکاران مساجد و حسینیه ها و هیئتها، به خاطر بصیرت و هوشمندی ایشان تشکر کنیم و انشاالله شاهد تعمیق این بصیرت حسینی تا پایان ماه صفر باشیم

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=8818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور