تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1
علی اصغر خیرخواه گفت :

استقرار بالگرد هوائی جدید در جنوب کرمان

  • کد خبر : 9072
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
استقرار بالگرد هوائی جدید در جنوب کرمان
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از استقرار بالگرد هوائی جدید در جنوب کرمان خبر داد.

علی اصغر خیرخواه ظهر امروز در حاشیه استقرار بالگرد جدید اورژانس ۱۱۵ جیرفت اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه ۲ سال پیش بالگرد هوائی در جیرفت مستقر شد که به دلیل وسعت منطقه این اقدام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت جایگزینی یک بالگرد با ظرفیت بیشتر در منطقه افزود: بالگرد هوائی که امروز در جیرفت جایگزین بالگرد قبلی مستقر شده، ظرفیت ۱۳ سرنشین را دارد و با باز کردن، تعدادی از صندلیها ۴ برانکارد و بیمار و ۲ تکنسین هوائی را حمل خواهد کرد.

خیرخواه با بیان اینکه این بالگرد ارتفاع پروازی حدو ۵ هزار متر از سطح دریا دارد، تصریح کرد: از ویژگیهای این بالگرد افزایش ظرفیت حمل بیمار از یک به چهار بیمار است و بالگرد ۲ موتوره است که در کوهستان هم پرواز می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بالگرد هوائی در نجات جان بیماران قلبی، سکته مغزی، تصادفی، سقوط از ارتفاع با صدمات وسیع، مادران باردار و … کمک بسیار بزرگی است.

خیرخواه با اشاره به اهمیت کوتاه کردن، زمان رساندن بیمار در اورژانس پیش بیمارستانی عنوان داشت: رساندن، بیمار برخی مواقع در مناطقی مثل مناطق کوهستانی ممکن است از ۳ الی ۴ ساعت به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند که این زمان رساندن،  بیمار هرچه کوتاهتر شود، ما خدمات بهتر و بیشتری می توانیم ارائه کنیم.

وی با اشاره به پوشش کامل منطقه توسط اورژانس پیش بیمارستانی افزود: خدمات اورژانس در جنوب کرمان تمام جادههای اصلی منطقه را تحت پوشش دارد و در حال حاضر با اقدامات انجام شده،  فاصله پوششی به ۳۰ تا۵۰ کیلومتر رسیده است که نسبت به استاندارد کشوری فاصله کمتری است.

وی بیان داشت: با توجه به ناوگان موجود و نیروی انسانی که ۱۱۵ منطقه دارد، می توان گفت از حداقلها با بهترین بازدهی استفاده می کنیم و پایگاههای فعال  با تجهیزات کامل و نیروهای تخصصی  در جنوب کرمان خدمات را ارائه می کنند.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=9072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور