تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1
دکتر حمید مرتضوی

تمرکز بر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای شهر کرمان لازم است

  • کد خبر : 1449
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
تمرکز بر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای شهر کرمان لازم است
دکتر حمید مرتضوی ، پژوهشگر برتر کشور، با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی و اجتماعی شهر کرمان گفت :برگزاری رویدادهای بزرگ ملی و بین‌المللی به‌منظور کسب درآمد برای شهر کرمان در اقتصاد شهری بسیار مؤثر و نیازمند اجرای برنامه‌های مدون است.

به گزارش پایگاه خبری ترنم ما ، دکتر حمید مرتضوی ، پژوهشگر برتر کشور، با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی و اجتماعی شهر کرمان گفت :برگزاری رویدادهای بزرگ ملی و بین‌المللی به‌منظور کسب درآمد برای شهر کرمان در اقتصاد شهری بسیار مؤثر و نیازمند اجرای برنامه‌های مدون است.

حمید مرتضوی رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی جهانگردی استان گفت : رویدادهای بزرگ ملی و بین‌المللی به‌منظور کسب درآمد برای شهر در اقتصاد شهری بسیار مؤثر و نیازمند اجرای برنامه‌های مدون است.

چهره برتر مدیریتی کشور در ادامه با اعلام نقش اساسی و کلیدی شهرداری کرمان در مقوله گردشگری گفت : شهرداری به سمت تمرکز بر تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و نه در حوزه‌های تجاری و غیره سوق داده شده است تا از این طریق به رونق گردشگری کمک کنیم.

وی گفت : سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری وقتی باعث افزایش رونق می‌شود که پروژه سرمایه‌گذاری تعریف‌شده ازلحاظ شاخص بودن فراتر از شهر کرمان باشد؛ ورود گردشگران ملی و بین‌المللی با توجه به تاریخی بودن به کرمان برای بازدید از این پروژه‌ها باعث ورود نقدینگی به شهر کرمان می‌شود و آورده قابل‌توجهی برای اقتصاد شهری خواهد داشت.

دکتر حمید مرتضوی با اشاره به برگزاری رویدادهای بزرگ گردشگری و رونق اقتصادی شهری گفت : برگزاری رویدادهای بزرگ ملی و بین‌المللی به‌منظور کسب درآمد برای شهر در اقتصاد شهری بسیار مؤثر خواهد بود اما تاکنون برنامه مدونی درباره یک رویداد در سطح بین‌المللی در کرمان ارائه نشده است .

وی در ادامه گفت : با توجه به اینکه استان کرمان چندین اثر گردشگری جهانی و ملی دارد درواقع فرصت‌های سرمایه‌گذاری که روی آن تأکید می شود و شهرداری را به آن سمت باید برد؛ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، یعنی تمرکز بر این است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تعریف شوند نه در حوزه‌های تجاری و غیره که از این طریق می‌توانیم به رونق گردشگری کمک کنیم.

پژوهشگر برتر کشوری با بیان تاثیر مستقیم گردشگری بر رونق بخشی اقتصادی شهر کرمان بیان داشت :سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کنند، وقتی باعث افزایش رونق می‌شوند که پروژه سرمایه‌گذاری که تعریف می‌کنند ازلحاظ شاخص بودن فراتر از شهر کرمان باشد اگر در سطوح ملی و بین‌المللی شاخص باشد، طبیعتاً در سطح ملی و بین‌المللی گردشگرانی برای بازدید از این پروژه‌ها وارد کرمان خواهند شد و این ورود گردشگران باعث ورود نقدینگی به شهر کرمان می‌شود و آورده قابل‌توجهی برای اقتصاد شهری خواهد داشت. اگراین پروژه‌ها فراتر از کرمان شاخص نباشند، کمکی به اقتصاد شهری نمی‌کنند.

رئیس سابق دانشگاه گردشگری استان کرمان گفت :  مدیریت شهری  می‌تواند با تسهیلگری و ارائه مشوق‌ها بهسرمایه‌گذاری کمک کند. تسهیلگری یعنی این‌که سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد پروژه‌ها به یک سری مجوزها از مدیریت شهری نیاز دارد.

وی در ادامه گفت : مدیریت شهری فرایند صدور این مجوزها را آسان کند شهرداری باید لایحه تشویقی در حوزهسرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ارائه کند.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=1449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور