تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
2
حجت الاسلام والمسلمین بامری :

نتیجه جامعه مرتجع بالا فرستادن سر امام حسین بر نیزه‌ها است

  • کد خبر : 8732
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
نتیجه جامعه مرتجع بالا فرستادن سر امام حسین بر نیزه‌ها است
امام جمعه عنبرآباد گفت : امروز دشمن به دنبال ایجاد انحراف در جامعه است که بتواند جامعه را منحرف کند و جامعه منحرف به ارتجاع کشیده شود و نتیجه جامعه مرتجع بالا فرستادن سر امام حسین بر نیزه‌ها است.

حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و در ادامه سلسله مباحث عوامل تحکیم خانواده گفت: یکی از عواملی که در تحکیم بنای خانواده اثرگذار است و نقش دارد ارتباط کلامی و گفتگو کردن با همسر و اعضای خانواده است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: نگاه مثبت داشتن به مسائل، دادن فرصت اظهار نظر برای همه اعضای خانواده و رعایت اصل مهارت گوش دادن، سبب رشد خانواده می‌شود و احساس هویت و شخصیت خانواده‌ها را بالا می‌برد.

وی یکی دیگر از عوامل تحکیم بنای خانواده ره رعایت عدالت در خانواده دانست و افزود: دین اسلام بر رعایت مساوات و عدالت در خانواده تاکید زیادی دارد لذا نگاه تبعیض آمیز بین فرزندان و ترجیح یکی بر دیگری، تبعیض بین پسر و دختر در محبت کردن این ریشه در عصر جاهلیت دارد.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: ملاک و معیار خانواده سالم و موفق، منطبق بودن آن خانواده با ارزش‌ها است نه مسائل زودگذر دنیا مانند پول، ثروت، تجملات و مقام.

امام جمعه عنبرآباد با تسلیت روز عاشورای حسینی گفت: امروز روز بزرگ‌ترین فاجعه عالم است و به فرمایش امام سجاد علیه السلام” هیچ روزی مانند روز عاشورا فاجعه و مصیبت برای اهلبیت نیست.

ایشان عنوان کرد: از اینکه روز عاشورا نبودیم که لبیک به ندای هل من ناصر امام بگوییم افسوس می‌خوریم اما خدا را شاکریم که امروز، سر سفره‌ای که امام حسین علیه السلام در عالم پهن کرده است نشسته‌ایم و مهمان این سفره‌ایم.

وی گفت: امروز ما منتظر تحقق ظهور هستیم و برای یاری امام زمان علیه السلام باید ویژگی‌ها و خصوصیات و مقام‌های اصحاب امام حسین علیه السلام را کسب کنیم.

ایشان با بیان اینکه اصحاب امام حسین علیه سلام، چهار مقام ویژه داشتند که در راه او تا آخر ماندند گفت: اگر بنا باشد ما نیز به درد امام زمانمان بخوریم باید مقام‌ها و ویژگی‌های اصحاب الحسین را به دست بیاوریم که اول تسلیم محض بودن در برابر امام بود.

ایشان تصدیق و باور به آنچه که امام می‌گوید، نصیحت به معنای اینکه انسان وظیفه خود را بداند و به درستی و به شایستگی و به بهترین وجه انجام دهد و وفاداری را از ویژگی های دیگر یاران امام حسین علیه السلام دانست و گفت: وفاداری از جنس وفای اصحاب امام حسین علیه السلام یعنی ماندن پای اعتقادات حتی به قیمت جان همان کاری که اصحاب امام حسین کردند.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: امروز ابلیس با تمام جنودش دست به کار است، با اقسام فتنه‌های آخرالزمان و دستگاه تبلیغاتی استکبار دشمن، فتنه‌های فرهنگی دشمن، لجن پراکنی‌های دشمنان و اهانت‌ها به قرآن و دین و ارزش‌ها و جنگ روایت‌ها رو برو هستیم که اگر نسبت به حق امام تسلیم نباشیم و تصدیق نکنیم در زمان ظهور امام زمان علیه السلام به سرنوشتی مبتلا می‌شویم که مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند و سر امام حسین را بالای نیزه‌ها فرستادند.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال ایجاد انحراف در جامعه است که بتواند جامعه را منحرف کند و جامعه منحرف به ارتجاع کشیده شود و نتیجه جامعه مرتجع بالا فرستادن سر امام حسین بر نیزه‌ها است.

وی افزود: اگر امروز جلوی انحراف و لجام گسیختگی در جامعه را نگیریم، جامعه به ارتجاع گرفتار می‌شود و امروز برای نجات جامعه از ابتلا به ارتجاع باید جلوی تلاش دشمن در ایجاد انحراف را با تصدیق نسبت به حق و وفاداری نسبت به حق و تسلیم در برابر حق و وظیفه شناسی در برابر حق بگیریم.

امام جمعه عنبرآباد افزود: پیام ملت امام حسین علیه السلام در جمعه عاشورایی، خطاب به دشمن این است، که ما با تمسک به مکتب عاشورا و آموزه‌هایش با سرمایه مکتب سیدالشهدا پوزه شیطان و استکبار را به خاک خواهیم مالید و بر تمام انحراف‌ها و توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن فایق خواهیم امد.

لازم به ذکر است با توجه به تلاقی روز عاشورا با نماز جمعه، هیآت مذهبی عنبرآباد با حضور در مصلی به عزاداری پرداختند.

در پایان، حجت الاسلام بامری با خواندن مقتل و روضه سیدالشهداء در روز عاشورا به بیان مناقب امام حسین علیه السلام و یاران باوفایشان در این روز حزن و اندوه پرداخت.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=8732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور