تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024
1
جاده بی‌سرانجام ؛

نگاهی به کلاف سردرگم دوبانده شدن محور پرتردد و حادثه‌ساز جیرفت به سه‌راهی بم

  • کد خبر : 8193
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۷
نگاهی به کلاف سردرگم دوبانده شدن محور پرتردد و حادثه‌ساز جیرفت به سه‌راهی بم
مسیر عبوری فعلی با بیل، کلنگ و دینامیت احداث گردیده، اما متأسفانه با وجود اعتبارات سالیانه و مناقصات و قراردادهای متعدد و گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، هنوز دو بانده شدن این مسیر محقق نگردیده و مردم هر روز باید شاهد این ترافیک وحشتناک و حوادث تلخ احتمالی آن باشند.

بعد از آب و غذا، راه‌های ارتباطی اصلی‌ترین نیاز بشر از دیرباز تاکنون بوده و همۀ تمدن‌ها و تجمع‌های انسانی در حاشیۀ رودها و راه‌ها شکل گرفته‌اند، اما راه هم مانند همۀ ساخته‌های دست بشر، طی هزاره‌ها و سده‌های گذشته تکامل یافته و از معابر مالرو و باریک خاکی و سنگی به اتوبان‌های پهن پیکر و چند بانده با امنیت و امکانات متنوع تبدیل شده است .

اما با کمال تأسف و در شرایطی که بیشتر کشورها در حال گذراندن اتوبان‌ها از دل اقیانوس و سفر به مریخ هستند، در کشور ما برخی راه‌ها با هشتاد سال قبل تفاوتی نکرده‌اند و با وجود چند صد برابر شدن ترافیک؛ این معابر باریک و پر پیچ، روزانه باید شاهد هزاران ارابۀ مرگ باشند.

یکی از این محورها که چندین دولت و رئیس‌جمهور و ده‌ها پیمانکارِ لندکروزر سوار را به خود دیده و هنوز همانند کلافی سردرگم به نتیجه‌ای نرسیده، محور جیرفت به سه‌راهی بم است که در طول سال خصوصاً پیک برداشت محصولات کشاورزی جنوب؛ یعنی در اواخر زمستان و بهار به یک پارکینگ طولانی از کامیون، کامیونت و تریلر‌ها بدل می‌شود که چند سالی است علاوه بر این، تریلرهای حمل بار رانندگان افغانی نیز بر آن اضافه شده است.

بدون اغراق می‌توان گفت که در این ایام یک خودروی سواری یا حتی یک خودروی امدادی گاهی باید بیست کیلومتر در صف واگن‌گونۀ کامیون‌ها محبوس شود و بعد از دو ساعت، توان خلاصی پیدا کند که این حجم ترافیک و بن‌بست مسیر به کرات منجر به حوادث تلخ و دردناکی گردیده و وجب به وجب این مسیر با خون عزیزانی رنگین شده است .

آری مسیر عبوری فعلی در حکومت قبل با بیل، کلنگ و دینامیت احداث گردیده، اما متأسفانه با وجود اعتبارات سالیانه و مناقصات و قراردادهای متعدد و گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، هنوز دو بانده شدن این مسیر محقق نگردیده و مردم هر روز باید شاهد این ترافیک وحشتناک و حوادث تلخ احتمالی آن باشند.

لذا از استاندار کرمان و نمایندۀ مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با رایزنی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سرعت بخشیدن به اتمام این پروژه، به این تراژدی چندین ساله پایان دهند.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=8193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور