تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
2
نرجس بهرآسمانی:

۲ تفاهم نامه مهارت آموزی بانوان در کرمان منعقد شد

  • کد خبر : 3009
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۱۳
۲ تفاهم نامه مهارت آموزی بانوان در کرمان منعقد شد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از انعقاد ۲ تفاهم نامه با سازمان و دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی بانوان در این استان خبر داد و گفت: بیش از سه هزار نفر از بانوان شاغل کرمان در قالب این تفاهم نامه نام نویسی کردند تا مهارت های لازم به صورت مجازی به آنان آموزش داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از انعقاد ۲ تفاهم نامه با سازمان و دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی بانوان در این استان خبر داد و گفت: بیش از سه هزار نفر از بانوان شاغل کرمان در قالب این تفاهم نامه نام نویسی کردند تا مهارت های لازم به صورت مجازی به آنان آموزش داده شود.

نرجس بهرآسمانی روز شنبه در دیدار ستاد اعضای بزرگداشت هفته مادر و زن با امام جمعه کرمان با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه بانوان طی سال‌جاری افزود: یکی از فعالیت های سال‌جاری در حوزه زنان تدوین شناسنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان را با کمک فرمانداری ها در همه شهرستان های این استان است.

وی به چاپ نخستین دانشنامه زنان فرهیخته استان کرمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: با کمک کمیته امداد و خیرین ۴۰ مسکن برای زنان سرپرست خانوار در سالجاری ساخته شد که آغاز کار آن در اولین سالگرد شهید سلیمانی انجام گرفت. 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان افزود: با کمک دستگاه ها و ادارات بسیاری از مشکلات حاشیه شهر کرمان برطرف شده است. 

وی با اشاره به حوزه اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: در سال‌جاری توانستیم ۶۰۰میلیون تومان از منابع داخلی با کمک معاونت اقتصادی استانداری برای اشتغال زنان اعتبار بگیریم و یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از اعتبارات کشوری در این حوزه با تخصیص وام های قرص الحسنه در حوزه اشتغال به زنان به ویژه مشاغل خانگی اعطا شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان بیان داشت: بعد از اینکه وضعیت شیوع کرونا بهبود یافت از طریق ستاد کرونای این استان مجوز شروع به کار بازارچه های مشاغل خانگی را گرفتیم و هر ۲ هفته یکبار این بازارچه های در استا برپا می شود.

بهرآسمانی از انعقاد ۲ تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی بانوان خبرداد و گفت: در راستای این تفاهم نامه بیش از سه هزار بانوان شاغل در این طرح نام نویسی کردند و مهارت های لازم به صورت مجازی به آنان آموزش داده می‌شود.

بهرآسمانی بیان داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلا در راستای کمک به زنان و کودکان آسیب دیده هستیم تا از آنها مشاوره های لازم را در زمان مشکلات داشته باشند.

وی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای پژوهش میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف استان کرمان منعقد ‌شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان، جشن گلریزان ویژه آزادی زنان غیرعمد برای نخست بار در کشور، برپایی جشن بزرگداشت زن در محله ۱۴ معصوم، برگزاری مشاروه های رایگان، تکریم از بانوان شاغل، جشن ازدواج ۱۱ زوج با عنوان جشن فاطمی و همایش اسوه های صبر و مقاومت را از مهم ترین برنامه های های بزرگداشت مقام مادر و زن در استان کرمان عنوان کرد. 

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=3009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور