تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۲۰۲ بیمار کرونایی استان کرمان در ICU بستری هستند

  • کد خبر : 1702
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
۲۰۲ بیمار کرونایی استان کرمان در ICU بستری هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تشریح وضعیت مناطق استان کرمان تصریح کرد: وضعیت جنوب استان کرمان مناسب نیست و بعد از آن مرکز استان به دلیل جمعیت بیشتر و هم به دلیل سرریز شدن بیماران شهرهای دیگر، وضعیت خوبی ندارد و از ظرفیت های داخل بیمارستانی استفاده می کنیم و هر جایی که بشود، تخت بستری ایجاد می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های استان کرمان افزود: ۲۰۲ بیمار کرونایی استان کرمان در آی سی یو بستری هستند.

دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان روند روبه رشد بیماری کرونا در استان خاطر نشان کرد : در هفته گذشته روند رو به رشد بیماری کرونا را در استان کرمان داشتیم و شاید تندترین شیب مخصوص استان ما بود.

وی با اشاره به تعداد بیمار کرونایی استان کرمان افزود : اکنون ۱۳۲۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان کرمان داریم و سنگین ترین پیک را طی می کنیم و ۲۰۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند.

رشیدی نژاد با تشریح وضعیت مناطق استان کرمان تصریح کرد: وضعیت جنوب استان کرمان مناسب نیست و بعد از آن مرکز استان به دلیل جمعیت بیشتر و هم به دلیل سرریز شدن بیماران شهرهای دیگر، وضعیت خوبی ندارد و از ظرفیت های داخل بیمارستانی استفاده می کنیم و هر جایی که بشود، تخت بستری ایجاد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۲۰ بیمار بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان داریم، بیان کرد: در این بیمارستان و بیمارستان پیامبر اعظم به طور متوسط در هفته گذشته روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ بیمار بستری داشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تجلیل از جهاد کادر درمان در این روزهای پر فشار و استرس کاری گفت: بیمارستان های مختلف همکاری خوبی با ما دارند و با بیمارستان های خصوصی مذاکره کرده و تخت گرفتیم تا بیماران دیگری که نیاز به بستری دارند را در راهرو بستری نکنیم که کار بسیار طاقت فرسا و شبانه روزی است.

وی با تاکید بر اینکه راهی به جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم، افزود: تعطیل کردن و بستن شاید جواب ندهد. متاسفانه کمترین رعایت پروتکل را در شدیدترین وضع کشور داریم و در استان کرمان رعایت پروتکل ها خیلی ضعیف است و اگر وضع به همین روال پیش برود، تخت بستری نخواهیم داشت.

رشیدی نژاد در ادامه تصریح کرد: سیر واکسیناسیون کرونا افزایش یافته و در شهر کرمان رشد قابل توجهی داشتیم و از فرمانداران درخواست داریم مردم را به ثبت نام در سامانه سلامت برای تزریق واکسن تشویق کنند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد نمی کند اما تنها راهی که می تواند وضعیت را کنترل و حداقل از بدحالی مبتلایان جلوگیری کرده و مرگ و میر را کاهش بدهد، واکسیناسیون است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شش مرکز واکسیناسیون در شهر کرمان ایجاد کرده ایم، گفت: انتظار این است روزانه حداقل ۱۰ هزار واکسن بزنیم و این ظرفیت را داریم و مردم نباید هجوم بیاورند. همکاران ما صبح تا شب حضور دارند و باید از ازدحام خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان ها تعداد ثبت نامی ها کم است و باید مردم ترغیب شوند که افراد بالای ۶۰ سال در سامانه سلامت برای واکسن کرونا ثبت نام کنند.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=1702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور