تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
3
چشمان جیرفت در فراغ کوچکعلی گریست؛

کوچکعلی کمالی ، مرد مبارز انقلابی روی دستان شهر

  • کد خبر : 2144
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کوچکعلی کمالی ، مرد مبارز انقلابی روی دستان شهر
استاد اخلاقی که هم صحبتی با او در کمترین زمان در دایره جاذبه سخنانش می افتادی و مهر بانی اش را در تیکه کلامی کوتاه همراه با ارادت قلبی نثارت می کرد کوچک شما کوچکعلی کمالی ....

*”کوچک شما کوچکعلی کمالی “*

آری امروز مردمان جیرفت با مردی وداع کردند که سالیان سال با خوشروئی و مردم داری دست نوازشش بر سر مردمان این شهر بود …

استاد اخلاقی که هم صحبتی با او در کمترین زمان در دایره جاذبه سخنانش می افتادی و مهر بانی اش را در تیکه کلامی کوتاه همراه با ارادت قلبی نثارت می کرد کوچک شما کوچکعلی کمالی ….

حالا مردمان این شهر جیرفت عزیز امروز با مردی وداع کردند که علی رغم اسمش بزرگ بود …بزرگه بزرگ ….

دلی داشت به بلندای مهربانی و عاطفه ای که همچون رودخانه دلفارد ذلال و خیر رسان …

مراسم تشییع کوچکعلی کمالی  مبارز دوران انقلاب و رزمنده دوران دفاع مقدس صبح امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جیرفت برگزار شد .

کوچکعلی کمالی از فرهنگیان بنام جیرفت و مبارزان انقلابی بود که در دوران ستم شاهی و دوران تبعید مقام معظم رهبری در جیرفت از پیشگامان نهضت انقلاب و مبارزه بود .

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به خصوصیات بارز  کوچکعلی کمالی گفت:مردم داری از مهمتربن و بارز ترین خصوصیت‌های این مرد بزرگ بود.

ذبیح الله اعظمی وی را معلمی بزرگ و دانشمندی متواضع نام برد و افزود :امروز مردمان این شهر از کوچکعلی کمالی خاطراتی شیرین به یاد دارند .

احمد امینی روش از دوستان کوچکعلی کمالی گفت:شخصیت  کوچعلی کمالی شخصیتی جذاب و مردمی بود وی از ایشان بعنوان چهره ای ماندگار در اذهان همه جریان‌های سیاسی نام برد و افزود :نحوه برخورد و تعاملات انسانی ایشان بایستی برای نسل‌های جیرفت بیشتر شناخته شود.

سید کمال هاشمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس لشکر ۴۱ ثارالله و از دوستان و همرزمان کوچکعلی کمالی گفت:جوانان امروز و مدیران امروز بایستی از ایشان درس مردم داری و همراهی با مردم را یاد بگیرند. وی بیان کرد: این مرد در دورانی که مسولیتی هایی داشت چه در آموزش و پرورش و چه در شورای شهر جیرفت حرکتش ،فکرش،هدفش خدمت به مردم بود.

محمد افشار منش از فرهنگیان جیرفتی و شاگرد این معلم فقید گفت:مرام و روش کوچکعلی کمالی دوست داشتنی بود به طوری که این شخصیت ارزشمند با برخورد های اجتماعی اینگونه خود را معرفی می کرد “کوچک شما کوچعلی کمالی” و این بود رابطه صمیمی و مردم داری این عزیز فقید و کوچک شمردن خود با زبان و عمل در مقابل مردم .

سرهنگ ناصر بهروز فرمانده سپاه جیرفت هم از کوچکعلی کمالی بعنوان نخبه ای مردمی یاد کرد و افزود:امروز شما شاهد حضور همه سلایق سیاسی جیرفت در مراسم ایشان هستید که این خود گواهی بر روحیه تعامل و خوش رویی و خوش خلقی ایشان در دوران زندگی کردن با مردم دارد.

سردار علی رضا شریف هم از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرمانده هان لشکر ۴۱ ثارالله در وصف کوچعلی کمالی گفت:ایشان برای خودش زندگی نمی کرد مردم را شریک و هم و همراه خودش می دانست ،روحیه پیگیری امور و گره های زندگی مردم از دل مشغولی های کوچکعلی کمالی بود.وی این عزیز فقید را مجاهدی خستگی ناپذیر و سیاست مداری دوست داشتنی و مردمی دانست.

عبدالله فاریابی رئیس مدرسه امیر کبیر جیرفت گفت:مرحوم سالیان سال بعنوان شخصیتی فرهنگی مدیریت و ریاست دبیرستان امیر کبیر جیرفت که از دبیرستان‌ها و مدارس قدیمی و نخبه پرور جیرفت بود را در دست داشت که برخواستن بسیاری از شخصیت‌های علمی ، پزشکی،دانشگاهی،سیاسی و فرهنگی جیرفت و حتی جنوب استان از این مدرسه است. وی بیان کرد :کوچکعلی کمالی نسلی را پروش داد که امروز مایه افتخار نظام و منطقه هستند .

کوچکعلی کمالی که روز گذشته بعلت بیماری و بستری مدتی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت امروز بر دستان مردم جیرفت در بهشت زهرای این شهر آرام گرفت . 

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=2144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور