تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
3
سرهنگ رضایی :

برخورد با عدم استفاده از کمربند عقب خودرو بزودی اجرا می شود

  • کد خبر : 2505
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۱۵
برخورد با عدم استفاده از کمربند عقب خودرو  بزودی اجرا می شود
رییس پلیس راه شمال استان کرمان بر استفاده سرنشینان عقب خودروها از کمربند تاکید و اظهار داشت : بعد از طرح لسانی که در این زمینه آغاز شده و ۱۰ روز اجرا می شود، با متخلفان عدم استفاده از کمربند عقب برخورد می کنیم.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بر استفاده از کمربند عقب خودرو تاکید و اظهار داشت : بعد از طرح لسانی که در این زمینه آغاز شده و ۱۰ روز اجرا می شود، با متخلفان عدم استفاده از کمربند عقب خودرو برخورد می کنیم.

سرهنگ”علی رضایی” امروز ۱۶ آبان ماه در نشست خبری اظهار کرد: راه، انسان و وسیله نقلیه ارکان تصادف هستند و وضعیت جوی را کارشناسان اضافه می کنند که در حوادث رانندگی تاثیر دارد.

وی افزود: سهم راننده در حوادث رانندگی بیش از ۷۰ درصد است و اگر بخواهیم دقیق سهم بدهیم، سهم راه و خودرو نیز کمتر از راننده نیست.

رضایی با تاکید بر فرهنگسازی مسائل ترافیکی و ایمنی توسط رسانه ها، پلیس و مطالبه این موضوع از دستگاه های مختلف، تصریح کرد: حدود ۴۶ درصد از تلفات رانندگی در حین انتقال و بیمارستان اتفاق می افتد لذا سهم و نقشی که وزارت بهداشت، وزارت راه و نهادهای مختلف از جمله ارشاد و آموزش و پرورش دارند، باید ایفا شود.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد فوتی های تصادفات ما بین ۱۸ تا ۲۵ سال هستند که این ها نیروی جوان و کار جامعه هستند که از دست می روند؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصدومان حوادث رانندگی معلول شده و از چرخه کار و زندگی خارج می شوند.

وی با تاکید مجدد بر آموزش و فرهنگسازی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند سهم سازمان ها در حوادث جاده ای باید مشخص شود لذا باید دستگاه ها اعم از زمینه فرهنگ سازی، آموزش، احداث راه ها و … به وظایف خود عمل کنند.

رضایی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: ۳۴۹ نفر در هفت ماهه سال جاری در حوادث رانندگی شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۰۰ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی استان ناشی از واژگونی است، بیان کرد: بیش از ۵۳ درصد از حواث در محورهای اصلی رخ داده و ۵۴ درصد تصادفات متعلق به خودروهای سواری است.

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: محور کرمان – بم، کرمان – سیرجان، انار – رفسنجان و انار – شهربابک محورهای پرحادثه استان در سال جاری بودند که تلفات زیادی نیز داشتند.

وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه ها وظیفه خود را در ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث ایفا کنند، گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر در کل استان کرمان در سال گذشته جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند و با وجود این رتبه دوم کاهش تلفات را در کشور داشته ایم؛ جاده های استان آبستن حوادث ترافیکی هستند و تلفات عدد بزرگی است و اکنون نیز وضعیت خوبی نداریم.

رضایی تصریح کرد: طول راه ها، گستردگی حوزه استحفاظی، خستگی و خواب آلودگی و … از جمله چالش ها و عوامل تاثیرگذار در بروز حوادث رانندگی است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما اظهار کرد: رانندگان در زمان سردی هوا و ناپایداری های جوی از سفر رفتن در پایان شب و ابتدای صبح خودداری کنند ضمن اینکه باید به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم، زنجیر چرخ و نحوه استفاده از زنجیر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات در دستور کار برای کاهش واژگونی خودروها افزود: در این موضوع بر سهم راننده و استفاده از کمربند ایمنی تاکید داریم.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بر استفاده سرنشینان از کمربند عقب خودرو تاکید و اظهار داشت : بعد از طرح لسانی که در این زمینه آغاز شده و ۱۰ روز اجرا می شود، با متخلفان عدم استفاده از کمربند عقب برخورد می کنیم.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=2505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور