تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1

سیستم بی نظمِ نوبت دهی پزشکان در کرمان بیداد می کند

  • کد خبر : 2248
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۵:۱۰
سیستم بی نظمِ نوبت دهی پزشکان در  کرمان بیداد می کند
این شلوغی ها و تجمعات در مراکزی که به جای تضمین سلامت افراد برعکس سلامت آن ها را به خطر می اندازد نشان میدهد مسئولان استان  در این مورد هم  ضعیف عمل کردند ! الان که سامانه نوبت دهی اینترنتی و نرم افزارهای نوبت دهی در هر جای دنیا بسیار دقیق و موفق عمل می کنند ما در بسیاری از مطب های پزشکان شهرمان همان دفتر و دستک نوبت دهی حضوری و تلفنی را شاهد هستیم .

در این روزهای کرونایی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مطب پزشکان به شدت پایین است به طوری که بیماران مجبورند ساعت ها در محوطه کوچک مطب و در کناریکدیگر بنشینند تا نوبتشان شود. در یک کلام سیستم بی نظمِ نوبت دهی پزشکان در کرمان بیداد می کند

این بار به سراغ محلی دیگر رفته‌ است. جایی که به بهانه سلامت مردم تأسیس شده اما اکنون مشغول به خطر انداختن جان مردم است  که با نگاهی اولیه می توان فهمید جولانگاهی برای کرونا شده است . به عنوان نمونه ساختمان پزشکان چهارراه طهماسب آباد (چهارراه سمیه ) وضعیت بسیار اسفناک دارد به گونه ای که احساس میشود اصلا کرونایی وجود ندارد تعداد زیادی از افراد و  بیماران خیلی عادی در رفت وآمد هستند . بدون ماسک ! بدون فاصله اجتماعی ! بدون مواد ضدعفونی کننده و… 

این شلوغی ها و تجمعات در مراکزی که به جای تضمین سلامت افراد برعکس سلامت آن ها را به خطر می اندازد نشان میدهد مسئولان استان  در این مورد هم  ضعیف عمل کردند ! الان که سامانه نوبت دهی اینترنتی و نرم افزارهای نوبت دهی در هر جای دنیا بسیار دقیق و موفق عمل می کنند ما در بسیاری از مطب های پزشکان شهرمان همان دفتر و دستک نوبت دهی حضوری و تلفنی را شاهد هستیم .

البته  نا گفته نماند در بسیاری از درمانگاه ها تامین اجتماعی و کلینیک های پزشکان نوبت دهی اینترنتی و غیر حضوری داریم اما نه همه جا . بسیاری از پزشکان که نوبت دهی اینترنتی دارند نوبت دهی حضوری هم در کنارش دارند. که این سیستم نا منظم باعث عدم رضایت بیماران شده است به عنوان نمونه پزشکان متخصص در ساختمان پزشکان خیابان جهاد . اگر که نوبت دهی اینترنی دارد آیا برای این نیست که  بیماران سر ساعت ویزیت شوند پس چرا پشت در اتاق پزشک حدود ۳۰-۲۰ بیمار منتظر نشسته اند که اغلب افراد مسن و بدحال می باشند !

اگر ما سامانه اینترنتی داریم چرا در مجتمع های پزشکی این همه بیمار منتظر نشسته اند . چرا باید بسیاری از درمانگاه ها و مطب های شهر شلوغ باشد که حتی موارد اولیه دستورالعمل های بهداشتی , زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در آنها کمتر دیده می شود . این معضلات حاکی از آن است استان ما در بسیاری از امور از جمله نوبت دهی اینترنتی هم زیر ساخت های لازم را ندارد ! اما چه کسی باید پاسخگو باشد !!

در این بین با چند بیمار در این خصوص صحبتی داشتیم .ابتدا با خانم میانسالی گفت و گویی داشتیم ایشان که از مشکل زانو درد شدید رنج میبرد گفت : نوبت اینترنتی گرفتم برای چهار و نیم عصر ولی الان حدود یکساعت نشسته ام نمیدانم کی نوبت من میشود . بیماران دیگر میروند نزد پزشک گویا نوبت از قبل داشته اند یا اینکه سفارش شده اند و من اینجا با این همه شلوغی در این فضای کوچک با این زانو درد شدید باید بنشینم چرا باید نوبت دهی مطب به این کوچکی اینقدر بی نظم باشد. 

« میبایست مریض نشوی »به سراغ مرد جوانی که گویا برای چک آپ پای خود که قبلا عمل کرده بود رفتیم ایشان نیز با ابزار گلایه و نارضایتی از این همه شلوغی در این اوضاع وخیم کرونایی گفت : که یکماه قبل به پزشک مراجعه کرده اند که برای امروز نوبت داده اند ولی الان ۴۵ دقیقه پشت در منتظر نشسته اند و معلوم نیست یکساعت دیگه نوبتشان بشود یا نه ؟

به مطب دیگری رفتیم با آقای دیگر صحبت داشتیم ایشان هم گفت : ساعت۱۷ و ۱۵ دقیقه نوبتم بود ولی وقتی مراجعه کردم منشی گفت : ساعت نه تا هشت و نیم شب بیا گفتم من برنامه ریزی کردم باید به کارهای دیگر برسم ارباب رجوع دارم با تمسخر گفت : میباست مریض نشی و من مجبورا تا یک ساعتی صبر کردم ولی اجازه ندادند و الان باید بروم دوباره برگردنم . « خدا نکند آدم کارش به دوا و دکتر برسد.»

« نوبت اینترنتی نهایی نیست بین مریض ها میفرستیم »با آقایی که مشخص بود از راه دور آمده نیز گفت و گویی داشتیم ایشان به ما گفت : از روستایی در جنوب کرمان به اینجا آمده ام  در این اوضاع کرونا حال خانمم وخیم شده  گفتند بیاورید اینجا نوبت اینترنتی گرفتم برای امروز . از صبح  روی چمن ها نشسته ایم تا عصر بشود وقتی به مطب دکتر مراجعه کرده ام گفتند نوبت اینترنتی نهایی نیست باید بشینید اگه شد بین مریضها میفرستیم خلاصه الان ۲ ساعت در این مطب منتظر هستیم .

شما رو به خدا بگویید ملت اذیت نکنند من مریض بدحال دارم  ۳۰۰ کیلومتر آمده ام که اینقدر اذیت بشوم!؟این ها  تنها گوشه ای از مشکلات بیماران آن هم در این دوران حاد کرونایی که هر روز شاهد از دست رفتن عزیزانمان هستیم بود . امروز استان ما بیشتر از هر روز نیاز به تشدید نظارت و بازرسی ها چه در مطب پزشکان ، چه سیستم نوبت دهی پزشکان در کرمان (حضوری یا اینترنتی) ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مطب ها و… دارد .

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=2248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور