تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم

سه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان پاستوربم اضافه شده است

  • کد خبر : 1585
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۳
سه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان پاستوربم اضافه شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم می گوید: تنها نگرانی شرق استان کرمان کمبود تخت‌های بیمارستان است زیرا ۱۲۰ تخت برای بیمارستان پاستور بم درنظر گرفته ایم و اگر تعداد بستری‌‌ها بیشتر شود تختی برای بستری جدید نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت : تنها نگرانی شرق استان کرمان کمبود تخت‌های بیمارستان است و در همین زمان سه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان پاستور اضافه شده است

عواقب شلوغی ستادهای انتخاباتی و تجمعات در استان محسوس شده و مردم دسته دسته به بیماری کرونا مبتلا شده اند. در جنوب کرمان اما وضعیت بدتر است اما در این میان برخی تصور می کنند گرمای هوا می تواند مانع ابتلایشان به این بیماری شود اما استفاده از کولرگازی ها نیز این مساله را حادتر کرده است. مساله وقتی تاسف بارتر می شود که عده ای نیز به برپایی مراسم جشن و عزا اقدام کنند هر چند استاندار کرمان چندروز قبل اعلام کرده با افرادی که در این زمینه تخلف می کنند برخورد قانونی می شود. زینی وند تاکید کرده متاسفانه برخی از مردم به فکر جان خود نیستند و ما هم نیم توانیم به منازل آنها وارد شویم.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وضعیت بحرانی این بیماری در استان خبر داد و تاکید کرد: نوع بیماری اکثرا دلتا و هندی است.

 این مسوول آمار بیماران سرپایی را روزانه ۳۳۰ نفر عنوان و افزود: تخت های بیمخارستان های جنوب و شرق استان رو به تکمیل است و در هفته قبل ۶۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند در حالی که در پیک قبلی شاهد ۲۰۰ فوتی در هفته بودیم. دکتر رشدی نژاد از مردم درخواست کرد از عمل های جراحی و مراجعه های غیرضروری خودداری کنند.

این در حالی است که رییس تنها بیمارستان شهرستان کهنوج که ۵ شهرستان دیگر جنوب را نیز پوشش می دهد اعلام کرد که با افزایش مبتلایان به کرونا ظرفیت تخت‌های بستری بخش‌های کرونایی این بیمارستان تکمیل شد.

 دکتر مرتضی بیانی تاکید کرد: اگر مردم پروتکل های لازم را رعایت نکنند شاهد فاجعه خواهیم بود.

سازمان هواشناسی نیز اعلام کرده که هوای استان به ویژه در جنوب و شرق گرم تر خواهد شد و این مساله مردم را وادار خواهد کرد از وسایل سرمایشی بیشتر استفاده کنند. استفاده از کولرها باعث می شود تا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یابد.

هرگونه تجمع در مکان های سربسته در جیرفت ممنوع شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: به دلیل حادشدن وضعیت شهرستان به لحاظ درگیری با کرونا تا زمان عادی شدن شر ایط تالارها و … مجاز به فعالیت نیستند.

فرزانه برخوری گفت: برگزاری هر گونه مراسمی در فضای بسته ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده مراسم عزا و جشن و هر گونه تجمع باید فورا به پلیس ۱۱۰ و یا شماره تماس ۰۳۴۲۱۸۳۳۱۱۵  اطلاع دهند.

رییس مرکز بهداشت جیرفت همچنین از تعطیلی ۲ دفتر کارگزاری بورس در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این دفاتر به دلیل ازدحام جمعیت و رعایت نکردن فاصله اجتماعی اعمال قانون شدند.

وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در اوج کرونا این مراکز با هماهنگی دستگاه قضایی تعطیل شدند.

وقتی شرایط را عادی جلوه دادند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم می گوید: برخی از مردم با عاد ی انگاری باعث شدند تا این ویروس افراد بیشتری را درگیر خود کند.دکتر مکارم افزود: با روندی که پیش می رود بزودی شاهد کمبود تخت و امکانات پزشکی در جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کرونا سیرصعوی در پیش گر فته اضافه کرد: اگر شرایط با همین روش پیش برود بیمارستان های جنوب کرمان قادر به پاسخگویی به بیماران نخواهند بود.

رییس علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون تلاش کردیم تا مردم دچار مشکل بیشتر و مرگ نشوند اما ما به تنهایی نمی توانیم با این ویروس مقابله کنیم و مردم باید دستورالعمل های لازم را اجرا کنند زیرا اگر بیمارستان ها اشباع شوند دیگر از دست ما هم کاری برنخواهد امد.

امکانات محدود است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم از اختصاص ۲۲ درصد تخت‌های بیمارستانی منطقه جنوب کرمان به کرونا خبر داد.

دکتر شبیر رستمی گفت: قبل از شیوع کرونا تعداد تخت های بیمارستانی منطقه جنوب کرمان ۷۴۴ عدد بود که با پیگیری های انجام شده این عدد به ۸۳۵ تخت اضافه شده است.

وی افزود: تمامی زیرساخت های درمانی بویژه اکسیژن‌ در بیمارستان های منطقه جنوب کرمان برای بخش های کرونایی برنامه ریزی شد

.رستمی اظهار داشت: تمامی امکانات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بسیج شده تا مردم از کمبودهای درمانی رنج نبرند ولی امکانات محدود است لذا مردم با پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

تنها نگرانی شرق استان کرمان کمبود تخت‌های بیمارستان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم می گوید: تنها نگرانی شرق استان کرمان کمبود تخت‌های بیمارستان است زیرا ۱۲۰ تخت برای بیمارستان پاستور بم درنظر گرفته ایم و اگر تعداد بستری‌‌ها بیشتر شود تختی برای بستری جدید نخواهیم داشت.

دکتر مازیار اویسی افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم درخصوص روند ابتلای این ویروس در خردادماه ۹۳۶ بیمار مثبت داشتیم اما متاسفانه از اوایل تیر تا امروز یک هزار و ۲۲ بیمار مثبت قطعی داشته ایم که نشان دهنده سیرصعودی این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم بیان کرد: روند بیماران سرپایی ما در خردادماه۷۸۳ مورد بود اما همین بیماران تا امروز  ۸۸۸ مورد بودند همچنین روند کل موارد بستری مثبت و مشکوک در خردادماه  ۲۳۱ مورد بوده اما این روند تا ۱۲ تیرماه ۲۴۱ مورد بوده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: موارد بستری مثبت قطعی در خردادماه ۱۵۳ مورد بوده و همین موارد تا۱۲ تیرماه ۱۲۴ نفر شده است که با توجه به اینکه روند ابتلا بسیار بیشتر شده اما موارد فوتی افزایش نداشته است

به گفته دکتر اویسی از ۴ مورد فوتی در خردادماه متاسفانه در تیرماه تاکنون یک نفر از شهروندان جان خود را از دست داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۵ بیمار بستری در بیمارستان پاستور بم داریم و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمار مربوط به روز قبل را اعلام می‌کند بنابراین بسیاری از مواقع آماری که ما اعلام می‌کنیم بعد از ترخیص بیماران است و تفاوت و تناقضی که برخی موارد رخ می‌دهد به همین دلیل است .


دکتر اویسی ادامه داد: از ۲۰ مورد تست پی سی آر حدود ۸ نفر بستری شدند و در حال حاضر از نظر دارو مشکلی در بیمارستان پاستور نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تاکید کرد: مصرف داروی رمدیسیور خردادماه که داروی اصلی بیماران کرونایی است ۹۳۲ ویال استفاده شده و در تیرماه یک هزار و ۲۴۳ ویال بوده و هنوز حدود ۳ هزار ویال دیگر موجود است .


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم توضیح داد: از نظر دستگاه اکسیژن ساز مشکلی وجود ندارد زیرا در این مدت سه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان پاستور اضافه شده است.

شهسوار پور در خصوص تعطیلی کارخانجات خودروسازی واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت: کارخانجات تولیدی ما جزو گروه یک هستند که همیشه باید فعالیت داشته باشند اما در این زمان به دلیل روند رو به رشد این ویروس در سطح شهرستان بم طی رایزنی با مدیران کارخانجات با تعطیلات چند روزه این واحد‌های تولیدی به قطع زنجیره این ویروس کمک کرده اند.

او توضیح داد: تعطیلی اصناف فقط بار روانی برای جامعه دارد زیرا این واحدها درصد زیادی برای انتقال این ویروس به حساب نمی آیند و آنچه مهم است دورهمی‌‌های خانوادگی ،مطب پزشکان ،داروخانه ها ، تجمعات عزا ،عروسی و مذهبی است که برگزار میشود و تاثیر بیشتری در انتقال این ویروس دارند

 .رئیس ستاد کرونای شهرستان بم بیان کرد: در شورای تامین مطرح شده است که در صورت مشاهده هر گونه تجمعی دادستانی به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی با صاحبان و برگزارکنندگان مراسم برخورد قاطع و جدی خواهد کرد .

تشدید اعمال محدودیت‌ها در سیرجان

فرماندار سیرجان نیز گفت: ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری شده اند.سهراب بهاالدینی افزود: ۶۸ نفر از این تعداد به دلیل شدت درگیری ریه ها در بیمارستان بستری و ۷۴ نفر نیز با قرار دریافت روزانه دارو از بیمارستان مرخص شدند و مراحل درمان را در منزل طی می کنند.

وی از اعمال محدودیت ها درسیرجان خبر داد و اضافه کرد: تالارهای پذیرایی از روز گذشته در این شهرستان تعطیل شده اند همچنین پارک ها، بوستان ها، پیست های پیاده روی و تفرجگاه ها تعطیل و آب و برق این اماکن قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: محل دفن اموات، بقاع متبرکه، باشگاه های ورزشی سرپوشیده و زبانسراها نیز از امروز در سیرجان تعطیل خواهند بود. 

بهاالدینی تصریح کرد: برگزاری هرگونه همایش، مراسم مذهبی، مراسم ترحیم، مراسم در خانه باغ ها، منازل و تجمعات نیز در سیرجان ممنوع است

.وی گفت: ورود خودروهای غیربومی از سمت بندر عباس به شهر سیرجان و بخش ها به دلیل شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت این شهرستان غیرممکن است. تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد نیز در این شهر ممنوع است.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=1585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور