تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
2
حجت الاسلام بامری :

دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است

  • کد خبر : 6440
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: ضمن گرامیداشت این ایام مهم و سرنوشت ساز، در حقیقت دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است که بخشی از تاریخ ما محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مهارتهای رفتاری والدین حفظ اقتدار آنها در ارتباط با فرزندان است که در این روش، والدین نسبت به فرزندان خودشان هم محبت می کنند و هم صمیمی هستند و هم محدودیت های واضح و مناسب با سن فرزندان وضع می کنند و هم دچار افراط و تفریط نمی شوند.

وی افزود: والدین اقتدارگرا درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با فرزندانشان مشورت می‌کنند و در کسب موفقیت‌ها، آنها را مورد تشویق قرار می دهند، پاداش می دهند و انگیزه سازی می کنند.

حجت الاسلام بامری افزود: نکته مهمی که والدین در مسیر تربیت فرزند باید به آن توجه ویژه‌ای کنند این است که از نصیحت کردن فرزند در هر سنی که می باشند در جمع خودداری و اجتناب کنند بلکه نصایح را در خفا انجام دهند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره و تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام عنوان کرد: زندگی امام جواد علیه السلام به ظاهر کوتاه اما سرشار از کنش ها و نشانه های انقلابی و مبارزه با طاغوت و استکبار است که برای ما درس ها و الگوهای فراوانی را دارد.

وی افزود: یکی از درس های بزرگ این امام، برای ما این است که وقتی در مقابل قدرت های منافق و ریاکار و طواغیت قرار می گیریم؛ باید تلاش و همت کنیم که هوشیاری و بیداری مردم را برای مقابله با استکبار و قدرت های منافق برانگیزانیم.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: در همه دوره های تاریخ، مستکبران وقتی از مقابله و رویارویی با مردم عاجز شدند دست به حیله گری، مکر و نفاق زدند لذا در این عصر و زمان که نظام سلطه از رویارویی با مردم ما عاجز شده است، به جنگ نرم با محوریت جنگ شناختی و ادراکی روی آورده است، که هدف نهایی جنگ شناختی و ادراکی هم هویت زدایی و تغییر باورهای ایمانی است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: ضمن گرامیداشت این ایام مهم و سرنوشت ساز، در حقیقت دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است که بخشی از تاریخ ما محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: دهه فجر آیینه ای است که خورشید عالمتاب اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد؛ لذا خطاب به مردم مومن و انقلابی و جوانان عزیز می گویم، مراقب باشید امروز وظیفه ما در قبال این انقلاب و عظمت های آن و در قبال خون شهدای عزیز خیلی سنگین است.

وی عنوان کرد: دشمنان ما همیشه تلاش کردند و باز هم تلاش می کنند که انقلاب، عظمت ها و دستاوردهای آن را از یاد مردم ببرند اما این دهه فجر است که انقلاب را یاد ما می آورد و این دهه فجر است که پادزهر همه توطئه های دشمن است و نمی گذارد دهه فجر که تجسم اراده و عظمت امام عزیز و مردم است از یادها فراموش گردد.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: پادزهر همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن، تبیین حقایق است هم باید دستاوردها و عظمت های نظام و انقلاب و کارآمدی آن تبیین شود و هم لازم است تصویرسازی واقعی از ناکارآمدی ها و ماهیت فاسد استبدادی وابسته و بیگانه رژیم شاهنشاهی ارائه و بازگو شود.

وی با بیان اینکه هدف اساسی دشمن از مشروعیت زدایی نظام و انقلاب اسلامی با تطهیر و تصویرسازی مطلوب از دوران رژیم شاه ایجاد تردید در اذهان مردم است گفت: مسئولان نظام و مدیران و کارگزاران نظام، بصورت جهادی برای ارتقاء سطح کارآمدی نظام و برای گره‌گشایی از مسائل زندگی روزمره مردم تلاش و مجاهدت شبانه روزی را از دستور کار خود خارج نکنند که از دست دادن فرصت خدمت به مردم خسارتی بزرگ است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به اهانت و توهین به قران کریم گفت: هر از گاهی شاهد اهانت و توهین به مقدسات مسلمانان از طرف دشمن و مخالفان و معاندان اسلام هستیم آن چیزی که مسلم و روشن است رشد فزاینده اسلام خواهی در میان نخبگان اروپایی است و ایشان به خوبی این را درک کردند و از این واقعیت احساس خطر کردند.

وی افزود: از آن‌جایی که در برابر منطق قرآن و نور حق و اسلام هیچ گونه پاسخ و دلیل منطقی ندارند دست به تخریب و اهانت و توهین می زنند اما بدانند آن چیزی که خاموش نمی شود و روز به روز رشد و گسترش می یابد و بیشتر و عالمگیرتر می‌شود نور حق، خدا، اسلام، قرآن و اهل بیت است.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=6440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور