تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
2

در سوگ سید، از حاج قاسم تا ریحانه!

  • کد خبر : 11470
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
در سوگ سید، از حاج قاسم تا ریحانه!
هنوز از غم و اندوه سیزدهم دی ماه فاصله نگرفته بودیم که خبر آوردند رئیس جمهورمان در جایی میان زمین و آسمان و در منطقه محرومی از آذربایجان شرقی سانحه دیده است. دوباره پرت شدیم به سیاهچاله‌ای سرد و تنگ که جای نفس کشیدن نداشت، کاپشن‌های صورتی‌مان را روی تن یخ زده‌مان کشیدیم و در انتظار سختی نشستیم.

مراسم هفتمین روز شهادت رئیس جمهور و دیگر همراهان شهیدش هم تمام شد، اما هنوز لحظات انتظار و ساعت‌های بیم و امید در وجودمان زنده است.

شاید هیچ کس به اندازه ما کرمانی‌ها این لحظات را درک نکند. بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ زمانی که قلب‌مان تیر کشید و تپش آن نامنظم شد، ۵ روز انتظار کشیدیم تا کمی آرام شدیم.از آغازین لحظات شنیدن آن خبر تلخ، گام به گام با تشییع کنندگان در نجف، کربلا، خوزستان، مشهد، تهران و قم همراه و همگام شدیم، از تلویزیون می‌دیدیم و وجودمان می‌جوشید، بی‌قرار بودیم، اما کاری از دستمان بر نمی‌آمد… آن صبح سه‌شنبه‌ای که کرمان عطر غریبانه‌ای گرفت و پایتخت جهان شد، انتظار ما هم پایان یافت و بغض در گلو مانده‌مان سر باز کرد.

در طول این سال‌ها فکر نمی‌کردیم غمی به سنگینی شهادت سردار و انتظاری به تلخی آمدن پیکرش به کرمان را تجربه کنیم، اما دست تقدیر در چهارمین سالگرد شهادت آن فرمانده عالیمقام، چنان میخکوب زمینمان کرد که انگار چیزی در دنیا نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم.

زمان متوقف شده بود و زمین بوی خون می‌داد. بار دیگر خودمان را گم کرده بودیم، بچه‌هایمان را گم کرده بودیم، ساعت‌ها روی ساعت‌ها می‌ریخت و جهان تاریک‌مان سرد و سردتر می‌شد.هنوز از غم و اندوه سیزدهم دی ماه فاصله نگرفته بودیم که خبر آوردند رئیس جمهورمان در جایی میان زمین و آسمان و در منطقه محرومی از آذربایجان شرقی سانحه دیده است.

دوباره پرت شدیم به سیاهچاله‌ای سرد و تنگ که جای نفس کشیدن نداشت، کاپشن‌های صورتی‌مان را روی تن یخ زده‌مان کشیدیم و در انتظار سختی نشستیم.

انگار برای ما پایان انتظار، شیرین نیست! این را پدر ریحانه‌ی ایران هم گفت، وقتی چند دقیقه‌ای با او همکلام شدم چنان بی‌پرده از تکرار ساعت‌های سختش گفت که دلم را زیر و رو کرد.

وقتی گفت به جان بچه‌های شهیدم داغ دلم دوباره تازه شد و برای پیدا شدنش وجودم به اندازه آن روز در سیر و سرکه جوشید، با خودم فکر کردم مگر یک سیاستمدار چطور می‌تواند در قلب‌ها نفوذ کند؟سلطانی‌نژاد راز این محبوبیت را هم برایم گفت، کار و تلاش بی‌وقفه و بی‌منت برای مردم بویژه در مناطق محروم…

او مثل حاج قاسم بود، چیزی کمتر نداشت، حیف شد … حیف

او بین سخنانش به حضور رئیس جمهور شهید در کرمان هم اشاره کرد و عنوان داشت: جاهایی رفت که هیچ مسؤولی نرفته بود، او مثل حاج قاسم بود، چیزی کمتر نداشت، حیف شد …

حیف وی ادامه داد: وقتی در جنوب کرمان مثل مردم عادی روی زمین نشسته بود، با خودم گفتم رئیس جمهوری به این پاکی و خاکی ندیده‌ام …وی اضافه کرد: کاش مردم دوباره در انتخاب‌شان دقت کنند، کسی را برگزینند که مانند رئیسی سختی کشیده و پر کار باشد.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=11470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور