به گزارش پایگاه خبری ترنم ما به نقل از آستان نیوز ، مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: آغوش آستان قدس برای توسعه فرهنگ «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» باز است و تلاش خواهیم کرد با اجرای دائمی آن، فرصتی همیشگی برای خدمترسانی ایجاد کنیم.
بهنقل از آستاننیوز، محمدمهدی برادران اظهار داشت: خادمان حضرت رضا(ع) همه ساله در این ایام توفیق خادمی میلیونها زائر و عزادار رضوی را داشتند اما برای دومین سال متوالی، امکان برپایی اجتماعات گسترده رضوی وجود ندارد، هرچند که تدابیر گستردهای برای جبران آن پیشبینی شده است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی به پویش سراسری “همه خادمالرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی” اشاره و تصریح کرد: با این پویش، امکان مشارکت همه مردم در هر نقطه از ایران و جهان فراهم شده و دلدادگان امام رضا(ع) میتوانند با ارائه هر خدمتی که در توان دارند، نام خود را در فهرست خادمان امام و عزاداران واقعی ایشان ثبت کنند.
رافت، مهربانی، امدادگری
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط روز جامعه و مشکلاتی که برای تشرف به حرم مطهر رضوی وجود دارد، باید شعار «همه خادمالرضاییم» را توسعه دهیم و برای مردم تبیین کنیم که چگونه میتوانند به این پویش بپیوندند.
برادران خاطر نشان کرد: نیاز امروز مردم ما رافت، مهربانی، امدادگری و ترویج تمام صفات خوب انسانی است که امیدواریم همه ما با توسعه و گسترش شعار محوری دهه آخر صفر، بتوانیم خدمترسانی به مردم در این زمینهها را شتاب دهیم.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: همه عاشقان امام رضا(ع)، میتوانند با هر توان مالی و تخصصی که دارند، در ایام شهادت امام هشتم، خدمتی به مردم، به ویژه بیماران و نیازمندان ارائه کنند و با مشارک در پویش « همه خادم الرضاییم »، دلتنگیشان برای حضور در صحن و سرای حرم مطهر امام را هم رفع کنند.
استقبال مردم از پویش امام رضایی
وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از مردم در قالب کانونهای خادمیاری از اقصی نقاط کشور به پویش « همه خادم الرضاییم » پیوستهاند و با توجه به نیازها و مشکلات روز جامعه، مشغول خدمترسانی هستند.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: این روزها با شیوع بیماری کرونا، مردم کشورمان درگیر مشکلات و سختیهای بسیاری هستند، از همین رو خادمیاران برای خدمترسانی در حوزههای مختلف از جمله سلامت و درمان، تهیه و توزیع بستههای معیشتی، کمک به محرومان و خدمت در حاشیه شهر پای کار آمدهاند.
۴۰ خدمت خادمیاران در مجموعه حرم
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، به خدمات خادمیاران در داخل حرم مطهر هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات گستردهای که در خارج از محدوده حرم و به عموم مردم ارائه میشود، خادمیاران رضوی در انجام فعالیتهای داخل حرم مطهر نیز مشارکت دارند.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بیش از ۴۰ نوع خدمت در حرم رضوی توسط خادمیاران ارائه میشود، ادامه داد: ویژه برنامههای قرآنی زلال وحی، شمیم رضوان در حوزههای گلآرایی، نعیم رضوان در مهمانسرای حضرت، نرمافزار نسیم رضوان در حوزه ارتباط با روضه منوره از طریق فضای مجازی، خدمترسانی در بخشهای ویلچر، صحافی، کتب نورآرایی حرم، از جمله خدماتی است که توسط خادمیاران به عنوان نیروهای مردمی انجام میشود.
ارائه خدمت در موکبها با رعایت دستورالعملهای بهداشتی
برادران در ادامه به برپایی موکبهای دهه آخر صفر در اطراف حرم مطهر نیز اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی ماه صفر، چندین موکب در اطراف بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) بر پا شده است و به عشق حضرت مشغول خدمت رسانی به ارادتمندان این امام همام هستند، علاوه بر آن، موکبهایی نیز در خارج از شهر مشهد این خدمت را ارائه میکنند.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: در این روزها نیز همانند ماههای گذشته، رعایت پروتکلهای بهداشتی در برنامههای حرم مطهر و موکبهای برپا شده مورد تاکید قرار دارد و خادمان بر اجرای آن نظارت دارند.