تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1

بوی باران از دل تلخی‌های سیل

  • کد خبر : 11414
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۴۰
بوی باران از دل تلخی‌های سیل
اواخر دی ماه ۱۴۰۰ بود که سیل جنوب کرمان را فرا گرفت، بارش‌های سیل‌آسا غوغایی تلخ به پا کرد و داغی روی دل مردم شد، رئیس جمهور خودش را از کرملین به نهضت‌آباد رساند، اعلام نکرده بود که می‌آید، ناگهان مردم در روز جمعه خادم خودشان را در کنارشان دیدند، حضوری که باعث شد بارقه‌های امید در جانشان جوانه بزند.

اواخر دی ماه ۱۴۰۰ بود که سیل جنوب کرمان را فرا گرفت، بارش‌های سیل‌آسا غوغایی تلخ به پا کرد و داغی روی دل مردم شد.

جان آنها به‌ویژه کودکان از یک طرف در مخاطره قرار گرفت و محصولات کشاورزی که دسترنج یکساله آنها بود، از طرف دیگر به یغما رفت.

رئیس جمهور در آن روزها روسیه بود و رایزنی‌های ملی را در برنامه داشت.در آن شرایط سخت، برخی رسانه‌ها انگار کاری نداشتند جز اینکه تصویر بیرون آمده از نماز رئیسی در کاخ کرملین را به سخره بگیرند و عقده‌های تلنبار شده روی دلشان را بیرون بریزند.

رئیسی اما بی‌توجه به ریشخندها و زخم زبان‌ها، طوری زخم دل مردم را متوجه شد که انگار دردشان به تن خسته‌اش متصل است.

او از روسیه مستقیما به استان ما آمد و در جنوب کرمان حضور یافت.اعلام نکرده بود که می‌آید، ناگهان مردم در روز جمعه خادم خودشان را در کنارشان دیدند، حضوری که باعث شد تحمل دردها و سختی‌ها بیشتر شود و بارقه‌های امید در جانشان جوانه بزند.

او به رودبار جنوب رفت و روند رسیدگی به سیل‌زدگان را از نزدیک دید و قول داد زیرساخت‌ها را تقویت کند.رئیس جمهور در جمع اهالی روستای نهضت‌آباد، یک بار دیگر تاکید کرد که دولت در کنار آنها قرار دارد، اقدامات کوتاه مدت و امدادرسانی را انجام داده و برای اقدامات بلندمدت نیز برنامه دارد.

او احداث سیل‌بندهای جیرفت را از مهمترین برنامه‌های دولت خواند و وعده داد: این مهم سریع پیگیری می‌شود تا با همت جوانان و مردم منطقه و پیگیری مسؤولان دیگر شاهد اینگونه خسارت‌ها نباشیم.

وقتی سیل امسال در جنوب کرمان را به یاد می‌آورم که پهنه وسیع‌تر و البته روند شدیدتری هم نسبت به آن سال داشت اما بخیر گذشت، یک بار دیگر مطمئن می‌شوم که کار برای مردم بوق و کرنا نمی‌خواهد! مردم می‌بینند و قدردان هستند.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=11414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور