تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
3

استاندارکرمان: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند

  • کد خبر : 742
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۲
استاندارکرمان: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند
استاندار کرمان گفت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند تا مسئله کاهش اعتبارات و مدیریت آن را نداشته و از زیرساخت‌ها و حق و حقوق قانونی آنها نسبت به روستای دارای شورا مستقر محروم نشود.

به گزارش پایگاه خبری ترنم ما ،علی زینی‌وند، استاندارکرمان صبح ۱۸ فروردین ماه در بازدید از بخشداری مرکزی کرمان در سومین روز ثبت‌نام انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از همه واجدان شرایط، معتمدان و جوانان تحصیل کرده برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستا دعوت کرد

زینی وند ابراز داشت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا نماند، با توجه به تاثیرگذاری که در جذب و مدیریت اعتبارات و توسعه روستاها دارند.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه بعضی از روستاها به لحاظ واجد شرایط بودن تشکیل شورا در حال بروز‌رسانی هستند، ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ روستای واجد شرایط داریم که حدود ۸۷۰۰ نفر کرسی شورا را در سطح استان تشکیل می‌دهند.
استاندارکرمان گفت: برای تشکیل شورای یک روستا، حداقل باید یک نفر بیش از تعداد مورد نیاز کرسی‌ها ثبت‌نام کنند و بنابراین به فرمانداران و بخشداران تاکید کرده‌ایم که مردم را برای حضور در ثبت‌نام تشویق کرده و از همه ابزار قانونی استفاده کنند.
زینی‌وند تصریح کرد: انتظار ما این است که برای هر روستا حداقل دو برابر تعداد کرسی‌ها ثبت‌نام داوطلب داشته باشیم تا در بررسی صلاحیت‌ها با مشکل مواجه نشوند.
استاندارکرمان گفت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند تا مسئله کاهش اعتبارات و مدیریت آن را نداشته و از زیرساخت‌ها و حق و حقوق قانونی آنها نسبت به روستای دارای شورا مستقر محروم نشود.
به گزارش ترنم ما ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کرمان و فرماندار کرمان، دکتر زینی‌وند را در این بازدید همراهی کردند‌.
به گفته محسن نوری بخشدار مرکزی کرمان با آغاز ثبت‌نام ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ماه، تاکنون ۸۱ نفر داوطلب از روستاهای بخش مرکزی ثبت نام انجام داده‌اند که ۷۴ نفر مرد و ۷ نفر زن هستند.
وی بیان کرد: بخش مرکزی شهرستان کرمان با ۵۵ حوزه انتخابیه، ۱۸۱ کرسی شوراهای اسلامی روستا را دارد که ۷۵ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در این بخش دیده شده است.

لازم به ذکر است ؛ ثبت نام از متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایر از امروز آغاز شده و تا ۲۲ فروردین‌ماه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور