تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان

قطعی برق باعث افزایش حبس در آسانسورهای شهر کرمان شده است

  • کد خبر : 1328
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۳۲
قطعی برق باعث افزایش حبس در آسانسورهای شهر کرمان شده است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان از افزایش حدود ۶۰ درصدی حوادث مربوط به افراد گرفتار شده در آسانسور در پی قطعی برق در شهر کرمان خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمان از افزایش حدود ۶۰ درصدی حوادث مربوط به افراد گرفتار شده در آسانسور در پی قطعی برق در شهر کرمان خبر داد.

“رضا میرزایی” ، با بیان افزایش گرفتار شدن مردم در آسانسورها با قطع شدن برق خاطر نشان کرد : با افزایش قطعی برق، آمار حوادث مربوط به افراد گرفتار شده در آسانسور بالا می‌رود.

وی با بیان آمار عملیات های نجات در شهر کرمان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون تقریبا ۳۹ مورد عملیات امداد و نجات آسانسور در کرمان انجام شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان با بیان افزایش آمار گرفتار شدن در ساعات میانی روز گفت : همواره با قطعی برق، حوادث مربوط به محبوس شدن افراد در آسانسور و درخواست کمک از آتش‌نشانی مخصوصا در ساعات میانی روز بالا می‌رود.

وی با بیان نکات ایمنی در زمان گرفتار شدن در آسانسور گفت: افراد گرفتار در آسانسور در ابتدا باید ضمن حفظ خونسردی، از هیاهو بپرهیزند و بدانید که محبوس شدن در آسانسور منجر به خفگی افراد محبوس شده نمی‌شود.

میرزایی با اعلام سامانه ۱۲۵ برای نجات فرد گرفتار شده در آسانسور ادامه داد : باتوجه به اینکه آنتن تلفن‌همراه در آسانسور قطع یا دچار اخلال می‌شود اما اگر تلفن همراه فرد گرفتار آنتن داشت، باید با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان با بیان نکات ایمنی در زمان گرفتار شدن در آسانسور برای حفظ کابین گفت : اگر فرد محبوس شده تلفن‌همراه نداشت یا اینکه تلفن وی آنتن نمی‌داد، باید با زدن به دیواره‌های آسانسور، دیگران را از محبوس شدن خود باخبر کند، البته این افراد باید از ضرباتی که موجب فشار به آسانسور می‌شود، خودداری کنند زیرا فشار به آسانسور احتمال بروز خطرات برای کابین و دستگاه را در پی دارد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمانبا درخواست از شهروندان در سوار نشدن به آسانسور در مجتمع های خالی از سکنه گفت : زمانی که در یک ساختمان تنها هستند، ریسک نکرده و سوار بر آسانسور نشوند.

میرزایی در پایان با بیان لزوم استفاده از افراد مجرب در نگهداری آسانسور ادامه داد : متأسفانه برخی از شرکت های آسانسور کاهلی و سستی کرده و کلید آسانسور را به یکی از اهالی ساختمان بدون در نظر گرفتن اینکه فرد تجربه لازم در این زمینه دارد یا خیر، می‌دهند و از وی می‌خواهند در صورت گرفتار شدن افراد در آسانسور، با استفاده از کلید آسانسور، آنها را نجات دهند که این کار کاملا اشتباه است.

لینک کوتاه : https://taranomma.ir/?p=1328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


برچسب ها
آب و هوای استان کرمان آمار کرونا در استان کرمان اخبار استان کرمان اخبار حوادث استان کرمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استاندار کرمان استانداری کرمان استخدام در نیروی انتظامی اقتصاد امام جمعه جیرفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر استان کرمان انتقال آب هلیل رود به شهر کرمان ایران جنوب استان کرمان حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت خطبه های نماز جمعه جیرفت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دادگستری استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ستاد مقابله با کرونای استان کرمان سردار معروفی فرمانده سپاه  ثارالله شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر شهردار جیرفت شهرداری جیرفت شهرستان عنبرآباد شورای اسلامی شهر جیرفت علی زینی وند فرماندار جیرفت فرمانداری جیرفت فرمانداری عنبرآباد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مدارس استان کرمان هادی ربانی هادی ربانی شهردار جیرفت هواشناسی استان کرمان پیش بینی هواشناسی استان کرمان کرونادر استان کرمان کرونا در جیرفت کرونا در کرمان کرونای انگلیسی یزدان افشاری پور