سعید شعرباف با بیان نامناسب بودن حالت و چهره این مجسمه ها برای نشاط شهروندان کرمان خاطر نشان کرد : اساسا این مجسمه ها در طرح نیز دارای نمایش غم و سوگواری طراحی شده لذا جمعبندی حوزه فرهنگی این بود که آن فضا برای این مجسمه ها مناسب نیست.
شهردار کرمان با بیان اینکه چهارراه طهماسب آباد به لاط وجود ساختمان پزشکان متعدد یکی از نقاط پرترافیک شهر است عنوان کرد. لازم بود منطقه چهارراه طهماسب آباد به لحاظ طراحی، فضای سبز و اجرای نمادها، شامل فضای پرنشاط تری باشد که فضای عمومی از آن استفاده بیشتری ببرد.
وی با بیان جایگزین کردن مجسمه های جدید با توجه به لزوم توجه به نشاط شهروندان گفت: اکنون مشاور در حال طراحی نماد برای چهارراه طهماسب آباد است نماد پیشین نیز ضمن جابه جایی در نقطه ای دیگر از شهر استفاده می شود.
شعرباف با باین تذکرات نهادهای نظارتی در برداشتن مجسمه حاجی فیروز یادآور شد: مجسمه مربوط به حاجی فیروز نیز پیش از این دوره و ابتدای سال ۱۴۰۰ برداشته شده بود .
دیدگاه شورا/علت حذف مجسمهها چه بود؟
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان لزوم تغییر مجسمه های قبلی با توجه به بافت جمعیتب و ترافیکی چهارراه طهاسب آباد یاد آور شد : شرایط مجسمه چهار راه طهماسب آباد(سمیه) کرمان در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون و درخواست های مردمی این بود که این مجسمه ها جانمایی خوبی ندارد زیرا در آن محیط، ساختمان پزشکان و شلوغی های شهری را داریم و متخصصان زیباسازی معتقدند که در این منطقه باید مجسمه شاد و فضای مبلمان شهری ایجاد شود.
عشرت کردستانی افزود: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص مجسمه های چهارراه طهماسب آباد کرمان نظرات افراد مختلف را جویا شد که عده ای گفتند این مجسمه نماد پوچ گرایی است اما دوستان می گویند این نماد معناگرا بوده و خیره شدن مجسمه به حوض آب مرکزی معنای خشکسالی دارد.